måndag 11 april 2016


Tiden räcker inte till för mig!!!

Nu för tiden använder jag bloggen endast för att göra ett kort sammandrag
 av vad som hänt den senaste tiden.

Detta är vad som hänt inom sömnad och lite privat sedan  sist.
Jag fick en förfrågan om att sy några babytäcken.
Jag vill alltid att den som ev. ska köpa ska få ha några olika alternativ att välja på.
Här är det första.
Fler täcken kommer att sys allt eftersom.
**********************************

Vi ska byta kök inom kort och nu har jag börjat
 "Den stora rensningen"!

Detta var en gång en kudde!
Nu är den slängd!
Bara framsidan var kvar 
och jag lät den gå med i en av alla sopsäckar som just nu håller på att plockas ihop för att köras till returstationen.
Tanken är att jag ska försöka att sy en "kopia" av denna när jag får tid!
Jag tycker att den var så härlig!
Idé fick jag från den australienska designern Jan Mullen.


Denna tröjan stickade jag till Sanna när hon var nyfödd.
I dagarna är det 26 år sedan!
Denna tröja packades ner i en stor IKEA-kasse tillsammans med andra kläder 
och sparades!

***********************

Att skapa av scraps är bland det roligaste jag vet!
Denna gång blev det en liten nesse som ska skickas iväg till ett "födelsedagsbarn"!

(Resterna är från täcket som jag sydde och visade förra gången).

Ha det gott!

Kram//Maja


7 kommentarer:

  1. Det översta täcket är precis i min smak. Kul att du bloggar någon gång i alla fall, jag saknar att titta in i din blogg. Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga färger på täckena! Blogga bara när du har lust, det skall inte var tvång då blir inläggen så krysstade.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina saker du sytt. Jag gillar också det översta täcket och den som hade varit en kudde och du skulle sy av. Jag tänker då du ska väl inte slänga den då när du sytt av den. Den ser inte så sliten ut. Givetvis bloggar man när man vill. Just nu ha jag själv inte haft tid att blogga eller kolla andras blogg heller för den delen.

    SvaraRadera
  4. Så härligt med nytt kök! Visst är det roligt att sy av scraps, det är vi helt överens om och det blir ju bra till dina babytäcken!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Baby quilts are so lovely to make and I love yours :)

    SvaraRadera