torsdag 15 januari 2015

Öva, öva, öva...

... här har övats idag!
Kviltat och testat.
Jag är inte helt nöjd, 
men om inte arbetet är för stort så
klarar jag det någorlunda med nuvarande möblemang.


Denna har ni sett förut.
Jag sydde den för något år sedan 
och stoppade ner den i en av mina plastlådor
och glömde bort den!

Nu slår jag några flugor i en smäll.
Jag har övat mig på kviltning,
gjort av med många "slattar" på mina undertrådsspolar
och  dessutom så har jag färdigställt
ännu ett täcke till något av barnen i Gamboula, 
Centralafrikanska republiken.

Har jag tur så lyckas jag länka detta till Kelly.
Följ gärna med och kolla, 
bara att trycka på knappen till höger.

Kram//Maja



1 kommentar:

  1. You did it right because I found you at Needle and Thread Thursday. I like the colors in your quilt--the pink and blue tie the random squares together.

    SvaraRadera