fredag 30 januari 2015

"Majas Vändbara"...

 ...med en ny "twist"
blev det av paketet med tillskurna remsor
som jag fick av Bettan i förra veckan.
"Me and My Sister Design"
står för alla de mönstrade tygerna i denna kvilt.
De är Bettans absoluta favoriter 
och jag måste erkänna att jag blir glad bara jag ser på dom!

Eftersom hon skänkt mig mest lilla-mönstrade tyger,
 så hittade jag på en annan design än den jag brukar.
Jag gillar den där lila zig-zag-randen som tar sig igenom hela täcket och
tycker att det var roligt att ha zig-zag-rand på baksidans tyg också.

Detta var så stort som det gick att göra denna kvilten med hennes tyger.
Jag har en del kortare bitar kvar och det ska bli roligt att sy med dom, 
men nu är inte tiden inne!

Kviltens storlek: 107 cm x 129 cm.
Jodå, det är givaren som gömmer sig bakom täcket!

Det är kanske inte så mycket att ha som ett vändbart täcke,
men OM jag får för mig att ha ett rum med lila inredning igen (senast det hände var 1990),
 så blir det perfekt att vända denna sidan fram!


Den SÅ viktiga namnlappen!
Jag började brodera en för hand, men NEJ!!!
Det fick bli symaskinen som hjälpte mig denna gången!

Mums!!!



Alltings början!

Nu ska inte Bettan gå lottlös heller, 
men den som väntar på något gott...

Jag blev ju klar idag med denna kvilt och därför länkar jag till

Ha en trevlig kväll!

Kram//Maja



15 kommentarer:

  1. Vilka underbara färger på ditt täcke!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Härligt färgglatt, läckert! Kul att se att du syr en del igen, och uppdaterar bloggen! kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Åhhhhh, sååååå läcker!!! Och bara med mina färger! Jag älskar den!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Kul att du är i etern igen ...välkommen och tack för kuvertet idag!!Kram från Bambi

    SvaraRadera
  5. Såååååå läcker, nu måste jag har mer timmar på dygnet suck.
    Må så gott

    SvaraRadera
  6. Helt underbar Maja. Det bara lyser om det täcket.

    SvaraRadera
  7. Verkligen lyckat! Även om det inte alls är mina färger, är kvilten jättefin.
    kram

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar färgklick! Man blir så glad av att se på den!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  9. Åh vad fin den är! En riktig gla'-quilt!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Men herre jösses! Så snabb du är! Och så fint det blev! Fantastiska färger och jag gillar också twisten med sicksacken!

    SvaraRadera