måndag 26 januari 2015

Kaffe igen...

...ja, och inte bara Kaffe Fassett utan de andra två karlarna i
"Kaffe Fassett Kollektivet"
ska få komma till tals i mitt nya lilla arbete!
Jag har en idé och jag ska se hur långt den kan föra mig.

Nu vet "mina Sydamer" vilka tyger jag valde som 
"de röda, rosa och lila"
som jag bad att de ska ta med till nästa träff på Skövde Symaskiner!

Jag har inte hunnit sy så mycket som jag hade tänkt mig
 eftersom jag hade en mycket viktig träff idag!

Min frissa hade bokat in mig till kl.12.00 
och tur var det att jag tittade på klockan 11.48!
Än mer tur att jag bor bara 7-8 minuter från salongen
(tiden går så snabbt när man sitter och "leker" med datorn)!

Lite stressad satte jag mig i stolen och sa:
-Klipp som du vill
 och tror att jag skulle passa i, men inte raka!

Nu är tiden över när jag kunde ta ett gummiband 
och sätta upp en tofs, men jag gillar det!!!


Trevlig kväll!!

Kram//Maja

12 kommentarer:

  1. Härliga tyger och en frisyr som klär dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin frisyr. Du passar så bra i den. Härliga tyger också.

    En stor tack-kram till dig för den fina "boan" du stickade till mig av garnet som jag inte klarade av. Vilken härlig överraskning när det dök upp som en färdig boa/halsduk. Bild finns i min blogg idag, för er som vill se hur fint Maja klarade det konstiga garnet.

    SvaraRadera
  3. Det gör jag också, gillar frisyren alltså!
    Ser fram emot vad som skapas av de tygerna.
    kram

    SvaraRadera
  4. Gillar också din frisyr! Men för tillfället dreglar jag över den första bilden och har svårt att slita blicken från den - vill se vad det kommer att bli!!! Nyfiken i en strut........
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Det blev jättefint!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Snygg frisyr ! Ska bli spännande att se vad du syr.

    SvaraRadera
  7. Fina tyger och du är jättefin i din nya frisyr! Kram Ulrica

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Håller själv på att vela "låta växa ut" - "inte låta växa ut". Men jag vet hur det är, jag har inte tålamod till det där jobbiga mellanstadiet när det är varken/eller.

    SvaraRadera
  9. Åh snygging! Passar dig perfekt! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Hello, beautiful friend! Gorgeous new hairdo. It really suits you and looks very easy to care for.

    Mmmm... love those yummy fabrics. Can't wait to see how you use them.

    SvaraRadera