tisdag 27 januari 2015

Hemlevererat...

...det finns vissa fördelar med att ha 
dottern någorlunda nära en Pandurobutik!
Att hon sedan är snäll nog att ringa hem till mamma och fråga:
-"Ska det va´nå´t?
OCH
dessutom kommer hem och levererar det, rakt in i Paradiset!!!

Tyvärr kommer jag nog inte hinna sy något av det på länge. 
men inte är jag dum nog att tacka nej till lite extra tyg till hyllorna!

*********        *******************         ********

Arbetet med min nya kofta löper på!
Färgerna är väldigt kalla och jag gillar dom enormt mycket!

Ränderna gör att det händer något hela tiden när jag stickar.
Egentligen är det väl inte det vackraste jag vet, men över en enfärgad
trikåtröja och till ett par svarta jeans så blir det nog bra.

Det känns som att jag "bor" i  den första av tröjorna som jag stickade i detta garnet, 
 så förhoppningsvis kommer jag få mycket nytta av denna tröja.

Go´kväll på Er!

Kram//Maja



6 kommentarer:

  1. Älskar Pandurotygerna men är för stunden lite trött på dem - men det kommer tillbaka. Nu förstår jag hur du kan sitta och sticka så många maskor. Ränderna gör ju det hela överkomligt! ;-))
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Huj huj Maria snart faller nog dina hyllor i golvet......ned tygerna.....Lycka till med sömnaden/Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Vilken snäll dotter du har! *ler* Färgerna och ränderna ser härliga ut på din tröja. Har sytt lite jag också. *ler* http://smyckasblogg.blogspot.se/2015/01/mandag-261-arbetsformedlingen-och-lite.html kram kram

    SvaraRadera
  4. A lovely daughter indeed! Great knitting, my friend :)

    SvaraRadera
  5. Heder åt en sådan dotter! Visst blir man glad`?

    SvaraRadera