onsdag 14 januari 2015

Lap top fodral

Efter en dag full av kviltning, 
men inget att visa upp så satte jag mig i soffan och letade i bildarkivet i datorn.

Jag har "kastat ut" min bakskänk som jag hade som skärbord/kviltbord och
tyvärr var det inte helt smart.

Jag får bättre plats i mitt syrum
 och kan stå och skära utan att ryggen tar för mycket stryk, 
men min frihandskviltning blir lidande, 
för att inte tala om rygg, nacke och axlar!

Nu får jag trixa till det med strykbräda och en IKEA piedistal 
för att slippa lite av vikten som bakbordet tog tidigare.
Det är inte lätt!

Dessutom så fungerar det inte att sy de där fina mönstren som jag gjorde tidigare.
Så, efter en hel eftermiddags arbete med många pauser så är arbetet fortfarande inte färdigsytt
 eller klart för att visa upp!

Låt mig i stället få visa någonting riktigt läckert!
Birgit, en av damerna som är med på "Inspirationsträffarna"
på Skövde Symaskiner, sydde sig ett fodral till sin lap top.

Behöver jag skriva att jag tycker detta är superläckert?!
Blandningen av Bali-batik och Kaffe Fassett-tyger gör arbetet så "levande"!

Jag får Tacka Birgit för lovet att visa upp bilder på hennes arbete här
och hoppas att någon hittat inspiration till sina egna arbeten!

Natti Natti!

Maja

3 kommentarer:

  1. Så flitig du är
    Onsdags kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte lätt att veta hur man mest praktiskt ska organisera i syrummen.
    Finfint fodral din väninna sytt!! Superhärliga tyger.

    Ha det gott, kram till dej o väninnan :))

    SvaraRadera
  3. Det var ett riktigt läckert fodral! Härliga färgkombon!
    Kramisar

    SvaraRadera